طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو سایت

پونه مدیا مجری طراحی فروشگاه اینترنتی تخصیی و سئو سایت و بهینه سازی سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو سایت

پونه مدیا مجری طراحی فروشگاه اینترنتی تخصیی و سئو سایت و بهینه سازی سایت

پست مهمان چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

پست مهمان چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

یکی از موارد کلیدی تاثیر گذار در سئو است، استفاده درست از بک لینک هاست. از طرفی شما برای لینک سازی و گرفتن بک لینک دو راه پیش رو دارید:


یک محتوای پربار و حرفه ای آماده کنید و صبر کنید تا بقیه از محتوا شما استفاده کنند و از لینک شما استفاده کنند.

محتوای پربار و حرفه ای تولید کنید و صبر نکنید! بلکه دست به کار شوید.

پست کردن محتوا در سایت های دیگر و به عنوان مهمان که در دسته بندی بالا در دسته دوم قرار می گیرد و یکی از راهای مناسب و حرفه ای برای ارتباط سازی با وب سایت های دیگر و ساختن یک بک لینک معتبر می باشد و دقیقا به دلیل وجود چنین مزایایی میبینیم که از هر سه بلاگر، 2 نفر تولید پست مهمان را در دستور کار خود قرار داده اند. البته باید بدانید که استفاده از پست مهمان کار ساده ای نیست، به خصوص پیدا کردن یک موقعیت مناسب برای پست مهمان کار سختی است. به همین دلیل در این مقاله تمرکز خود را روی موضوع محل مناسب برای پست مهمان می گذاریم.

 


پیش نیازهای مهم در گذاشتن پست مهمان

قبل از اینکه روند استفاده از پست مهمان و گرفتن لینک از این طریق را شروع کنید، باید فاکتور های مهمی که باعث می شوند پست گذاری شما نتیجه مناسبی برای شما داشته باشد را بررسی کنید. این فاکتور های مهم را در ادامه در سه بخش برای شما توضیح می دهیم:


 


اول: در محل مناسبی سرمایه گذاری کنید.

زمانی که شما زمان و هزینه خود را برای یک پست مهمان صرف می کنید قصد دارید که به یک بازده از این زمان و هزینه مصرف شده برسید که در اینجا منظور ما از بازده، گرفتن بک لینک های معتبر و خوب است. شما باید برای جلب نظر گوگل، باید از سایت ها و صفحاتی که دارای اعتبار مناسبی هستند لینک بگیرید و مطمئن شوید که بک لینک گرفتن از این سایت برای شما مفید خواهد بود. همچنین شما باید موضوع سایت و صفحه ای که قرار است از آن لینک بگیرید را بررسی کنید و مطمئن شوید که با موضوع کسب و کار شما مرتبط است.

بک لینک گرفتن از سایت ها و صفحات مرتبط و معتبر به گوگل کمک می کند که موضوع سایت و صفحات شما را بهتر درک کند و از طرفی این ارتباط موضوعی باعث می شود که کاربران واقعی نیز با استفاده از لینک موجود در سایت های دیگر به سمت سایت شما هدایت شوند.


 


دوم: اعتبار دامنه سایتی که از آن لینک می گیرید.

اعتبار و قدرت بالای دامنه ای که از آن لینک می گیرید یکی از عوامل بسیار تاثیر گذارد در کیفیت بک لینک شما خواهد بود، اعتبار دامنه بالا باعث بالا آمدن اعتبار دامنه شما خواهد بود و لینک گرفتن از سایت هایی که اعتبار دامنه پایینی دارند باعث افت قدرت و اعتبار دامنه شما خواهد شد. پس بهترین کار این است که قبل از هر کاری کیفیت سئو وب سایتی که قصد بک لینک گرفتن از آن را دارید را بررسی کنید. مطالب زیر می توانند در این خصوص شما را راهنمایی کنند.


چگونگی آنالیز و بررسی وضعیت سئو سایت رقبا - راهنمای جامع


آنالیز سئو سایت و گزارشات سئو سایت


 


سوم: فقط از لینک های Dofollow استفاده کنید.

به طور کلی دو نوع لینک خارجی از دید گوگل داریم: Dofollow و nofollow

اگر لینک هایی که از سایر سایت ها می گیرید Nofollow باشند، هیچ تاثیری بر روی اعتبار وب سایت شما نخواهند داشت (مقاله درباره لینک‌های nofollow بیشتر بدانید! را در این خصوص مطالعه کنید). پس حتما قبل از آماده سازی پست مهمان برای هر سایت، از این که لینک های آن سایت dofollow است اطمینان حاصل کنید. اگر از مرورگر google chrome استفاده می کنید شما می توانمد جزئیات مربوط به کد کلینک را با استفاده از روش زیر مشاهده کنید و در صورتی که لینک دارای عبارت rel=”nofollow” بود، فکر استفاده از پست مهمان در آن سایت را از سر خود بیرون کنید.


بررسی لینک خارجی نوفالو


در ادامه به بررسی راههایی که باعث می شود محل مناسبی برای پست مهمان پیدا کنید می پردازیم.


 


چطور محل مناسب برای پست مهمان را پیدا کنیم؟

 


پست های مهمان رقبایتان را بررسی کنید.

یکی از راههای ساده برای پیدا کردن وب سایت مناسب برای گذاشتن پست مهمان این است که محل مناسبی که رقیبتان از آن استفاده می کند را پیدا کنید. به این صورت شما هیچ نیازی به انجام مراحل سخت کار ندارید و تنها کاری که انجام می دهید استفاده از راهی است که رقیبتان پیدا کرده است.

شما می توانید با استفاده از ابزار هایی مانند Linkminer بک لینک هایی که سایت رقیبتان دریافت کرده است را بررسی کنید. (البته ما به همه بک لینک ها نیاز نداریم، و هدف ما پیدا کردن لینک های Dofollow است.)


نکته ای که در این روش از پیدا کردن سایت مناسب برای پست مهمان باید در نظر داشته باشید این است که شما نباید صرفا به صورت کور کورانه از رقیب خود پیروی کنید، شما باید حتما قبل از گذاشتن پست مهمان سایت مورد نظر را بررسی کنید.

فوت کوزه گری برای گرفتن مجوز پس مهمان از یک سایت با کیفیت و معتبر این است که زمان گرفتن اجازه سایت برای پست مهمان به مفید بودن و موثر بودن پست شما در مجموعه مطالب آنها اشاره کنید.


آنالیز بک لینک رقیب ها


 با همکاران خود در ارتباط باشید.

یکی از راههای موثر و ساده که برای پست مهمان بسیار پرطرفدار می باشد این است که از ارتباطی که از قبل داشته اید استفاده کنید. زمانی که شما برای پست مهمان به سراغ همکاران خود می روید می توانید از دو مزیت این کار استفاده کنید، یعنی از مرتبط بودن سایت و موضوع سایت اطمینان حاصل کنید و از ارتباط قبلی خود برای راضی کردن دارندگان این وب سایت ها استفاده کنید.


 وب سایت ها و همکاران سئو


هوشمندانه به دنبال سایت مناسب پست مهمان بگردید.

هر عبارت و کلمه کلیدی که در ارتباط با پیدا کردن محل مناسب برای پست مهمان باشد به شما کمک می کند که احتمال پیدا کردن یک موقعیت مناسب را بالاتر ببرید.


به عنوان مثال اگر شما بخواهید صرفا از عبارت "پست مهمان" برای جستجو استفاده کنید، فرصت های خود را محدود کرده اید، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال سایت هایی باشید که به دنبال نویسنده و بلاگر می گردند، چرا که که این سایت ها به افرادی نیاز دارند که محتوای آنها را تامین کند و شما می توانید این کار را برای آنها بکنید و در ازای قرار دادن لینک خود از گرفتن بخشی از هزینه تولید محتوا چشم پوشی کنید و در واقع به آنها تخفیف بدهید.


 


امیدوارم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و توانسته باشید بهترین راه را برای لینک سازی وب سایت خود پیدا کنید. شما می توانید برای گرفتن بک لینک های با کیفیت از روش های زیر استفاده کنید.


روش های اصولی بک لینک سازی


ابزارهای آنالیز بک لینک


 


همچنین در صورتی که در خصوص بک لینک ها و لینک سازی سوالی دارید، همین الان با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما استفاده کنید یا اینکه سوال خود را در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.